fbpixelnoscript

U toku anketa o učenju srpskog jezika u dijaspori

BEOGRAD, 20. aprila 2015. (Beta) – U toku je onlajn anketa među predstavnicima dijaspore o učenju srpskog jezika u inostranstvu, saopštilo je danas Ministarstvo prosvete Srbije.

„Cilj je da se utvrdi u kojoj meri su roditelji u dijaspori zainteresovani da svoju decu upišu u škole dopunske nastave srpskog jezika, i da li bi eventualno učestvovali u troškovima rada škola“, navodi se u saopštenju.

Anketa je početak aktivnosti za unapređenje učenja srpskog jezika i ćiriličnog pisma u inostranstvu.

Upitnici će biti dostupni do kraja aprila na portalu eUprave Republike Srbije (http://www.euprava.gov.rs/), a anketu sprovode Ministarstvo prosvete i Uprava za saradnju sa dijasporom i Srbima u regionu Ministarstva spoljnih poslova Srbije.

Upitnik za škole je namenjen školama, organizacijama, udruženjima, neformalnim grupama i pojedincima koji organizuju bilo kakav oblik nastave srpskog jezika u inostranstvu. „Podaci će biti korišćeni za podršku razvoju komunikacije Uprave za saradnju sa dijasporom i Srbima u regionu sa ciljem sticanja uvida u potrebe organizatora nastave i pružanja podrške nastavnom procesu“, navodi se u saopštenju.

Upitnik za roditelje je namenjen građanima srpskog porekla koji žive u inostranstvu i žele da njihova deca uče srpski jezik u okviru dopunske nastave koju organizuje Ministarstvo prosvete.

Podaci će biti korišćeni „samo za potrebe Ministarstva prosvete i za obaveštavanje roditelja o organizaciji ove nastave“, stoji u saopstenju.

U dosadašnjem sistemu ovakvom dodatnom nastavom obuhvaćeno je oko 4.000 učenika iz osam zemalja, a više od polovine živi u Švajcarskoj i Nemačkoj.

Iz budžeta Srbije godišnje se u te svrhe izdvoji 123 miliona dinara, a nastavu izvodi ukupno 44 nastavnika.

Ali, dosadašnja praksa te nastave je bila neefikasna, te u Ministarstvo prosvete redovno stižu zahtevi za otvaranje novih grupa i u drugim državama, zbog čega je doneta odluka da se promeni model organizovanja nastave i inostranstvu i da se poveća obuhvat učenika, navodi se u saopštenju.

Ministarstvo prosvete je saopštilo da će nakon analize podataka prikupljenih anketiranjem, biti napravljen plan za sledeći ciklus nastave.

„Kroz participaciju roditelja, veće angažovanje honorarnih nastavnika koji već imaju prebivalište u zemlji domaćinu, kao i zahvaljujući onlajn alatima za učenje, očekujemo da će kvalitet i obuhvat nastave biti znatno povećan“, piše u saopštenju.