fbpixelnoscript

Skup: Inkluzivno obrazovanje trebalo bi da bude obrazovanje za sve

BEOGRAD, 2. novembra 2015. (Beta) – Ministаr prosvete, nаuke i tehnološkog rаzvojа Srđаn Verbić izjavio je danas da nije zadovoljan što se u Srbiji i dalje priča o inkluzivnom obrazovanju kao o posebnom vidu obrazovanja, a ne kao o obrazovanju za sve.

Verbić je rekao da inkluzivno obrazovanje treba da bude obrazovanje za sve i mora da se podrazumeva, a da cilj neće biti postignut dok svi u Srbiji ne budu uključeni u sistem obrazovanja.

„Kada govorimo o inkluzivnom obrazovanju govorimo o kvalitetnom obrazovanju za sve, koje uvažava ličnost deteta. Da pronadjemo njegove poncijale i da ih maksimalno iskoristimo“, rekao je Verbić otvarajući okrugli sto “Politike i prаksа inkluzivnog obrаzovаnjа u Srbiji.

On je rekao da dobar deo odgovornosti za „sporost u promenama u inkluziji“ u obrazovanju snosi Vlada Srbije, jer se suočava sa teškom ekonomskom situacijom.

„Znamo da bi trebalo da imamo više ljudi koji bi bili podrška inkluzivnom obrazovanju, kao i uopšte obrazovanju ali to ne možemo da realizujemo. Ne možemo da zaposlimo po dva učitelja u odeljenju, niti više saradnika. Nadam se da ćemo to uskoro moći. Od onoga što uradimo u najranijem obrazovanju, u najvećoj meri, zavisi da li ćemo imati motivisane ljude koji su prepoznali šta mogu“, naveo je Verbić.

On je naveo da bi primeri dobre prakse trebalo da postanu većinski.

„Biće mi još veće zadovoljstvo kada primera dobre prakse bude toliko mnogo da nećemo moći da podelimo bilo kakve nagrade, kada će to biti praksa i kada ćemo se baviti primerima loše prakse i gledati kako i njih da ispravimo. Ja se nadam da ćemo uskoro doći do tog nivoa“, naveo je Verbić.

On je istakao da je cilj da inkluzija bude uključivanje u društvo, kao i da zapošljavanje tih mladih ljudi bude unapredjeno.

Direktor Unicef-а u Srbiji Mišel Sen Lot ocenio je da proces inkluzovnog obrazovanja daje vidljive rezultate.

„Prema poslednjim podacima došlo je do povećanja procenta dece sa teškoćama u razvoju koja se upisuju u redovne škole, do povećanja procenta romske dece i dece sa invaliditom koja uče uporedo sa svojim vršnjacima. Sa njima sklapaju prijateljstva, snaže svoje znanje i osećaj pripadnosti zajednici“, kazao je on.

Direktor Unicefa u Srbiji naveo je da i dalje postoji veliki jaz kadaje reč o ravnopravnosti.

Prema njegovim rečima, anketa iz 2014. godine pokazala je da 50 odsto dece iz opšte populacije pohadja predškolsko obrazovanje.

„Za najsiromašnije taj procenat iznosi devet odsto, dok za romsku decu iz neformalnih naselja taj procenat iznosi šest odsto. Stopa upisa u Osnovne škole za opštu populaciju iznosi 97 odsto, za romsku populaciju 69 odsto. Stopa završavanja osnovne škole za opštu populaciju 93, a za decu iz romske populacije 64 odsto“ naveo je on.

Na skupu su uručene nаgrаde zа nаjbolje primere podrške deci i učenicimа iz osetljivih grupа u obrаzovаnju.

Okrugli sto orgаnizovan je kao deo projektа „Unаpređivаnje obrаzovаnjа u Srbiji kroz rаzvoj Mreže podrške inkluzivnom obrаzovаnju“ koji reаlizuje Mrežа inkluzivnog obrаzovаnjа i Ministаrstvo prosvete, nаuke i tehnološkog rаzvojа u pаrtnerstvu sа UNICEF-om.