fbpixelnoscript

Šarčević: Cilj izgradnja predškolskog sistema dostupnog svoj deci

BEOGRAD, 23. maja 2017. (Beta) – Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladen Šarčević izjavio je danas u Beogradu da je cilj izgradnja sistema predškolskog vaspitanja koje će biti dostupno svoj deci i otvoreno prema porodici, drugim nivoima u sistemu obrazovanja, lokalnoj i široj društvenoj zajednici.

„Težimo gradjenju sistema u kojem se vaspitači i stručnjaci drugih profila, istraživači, nosioci obrazovne politike i svi partneri koji se bave predškolskim vaspitanjem povezuju u istraživačku zajednicu koja kroz istraživanja i uzajamnu podršku gradi kvalitet predškolskog vaspitanja“, kazao je Šarčević.

Šarčević na konferenciji o ključnim dimenzijama razvoja kvaliteta u predškolskom vaspitanju i obrazovanju u hotelu Hajat ocenio da predškolsko vaspitanje i obrazovanje u Srbiji ima dugu tradiciju, dragocena iskustva dobre i kvalitetne prakse, kao i veliki stručni potencijal, a da je delatnost predškolskih ustanova u Srbiji godinama razvijana kao multifunkcionalna.

„Danas možemo biti ponosni što integrisani sistem predškolskog vaspitanja i obrazovanja obezbedjuje podršku celovitom razvoju i dobrobiti dece, negu, preventivno-zdravstvenu i socijalnu zaštitu dece, kompenzatornu funkciju, funkciju pripreme za polazak u školu i celoživotno učenje, podršku vaspitnoj funkciji porodice“, naveo je on.

Po oceni Šarčevića, da li će sistem predškolskog vaspitanja u Srbiji biti kvalitetan, pravedan, efikasan zavisi od spremnosti svih donosioca odluka i kreatora politike na nacionalnom i lokalnom nivou, zaposlenih u predškolskim ustanovama, roditelja, predstavnika akademske zajednice i svih potencijalnih partnera u zajednici, a da je krajnji cilj podrška dobrobiti i zaštita najboljeg interesa dece.

Prema njegovim rečima Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja nizom sistemskih rešenja doprinelo stvaranju uslova za kvalitetno predškolsko vaspitanje i obrazovanje i podsetio da je 2010. godine donet Zakon o predškolskom vaspitanju i obrazovanju, na čijim izmenama i dopunama se intenzivno radilo u prethodnom periodu.

Ministar je dodao i da su donošenjem Strategije razvoja obrazovanja u Srbiji do 2020. godine kao i nizom podzakonskih akata stvoreni uslovi za dalje unapredjivanje i razvoj predškolskog vaspitanja i obrazovanja.

Šarčević je kazao da se očekuje da će do aprila 2018. godine trajati implementacija projekta nove koncepcije predškolskog vaspitanja i obrazovanja, na kojoj rade Zavod za unapredjivanje obrazovanja i vaspitanja, Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, UNICEF-a i Ministarstva prosvete.

„Na unapredjivanju predškolskog vaspitanja i obrazovanja mnogo toga treba da se uradi. O tome svedoči i postavljanje velikog sistemskog projekta Inkluzivno predškolsko vaspitanje i obrazovanje, koji će se finansirati iz sredstava zajma Medjunarodne banke za obnovu i razvoj“, naveo je Šarčević.

Direktor kacelarije UNICEF-a u Srbiji Mišel Sen Lot (Michel Saint -Lot) istakao je da važno rano obrazovanje svakog deteta.

On je kazao da je u Srbiji obuhvat dece manji, jer je u predškolsko obrazovanje uključeno oko polovine dece, a ukazao je da je nizak obuhvat naročito medju osetljivim grupama i u vangradskim sredinama.

U predškolske ustanove upisano je 50,2 odsto dece uzrasta 36 meseci do 59 meseci, pokazalo je Istraživanje višestrukih pokazatelja žena i dece MICS 2014.

Obuhvat dece koja žive u romskim naseljima je 6,2 odsto, dece iz najsiromašnijih domaćinstava 8,6 odsto, a dece iz seoskih sredina 27,3 odsto.

Konferenciju „Ključne dimenzije razvoja kvaliteta u predškolskom vaspitanju i obrazovanju – Osnove programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja, organizovali su kancelarija UNICEF-a u Srbiji, Ministarstvo prosvete, Zavod za unapredjenje obrazovanja i vaspitanja, Centar za ineraktivnu pedagogiju.