fbpixelnoscript

Majić: Problem obrazovanja u Srbiji rigidnost sistema i zastareli programi

BEOGRAD, 24. decembra 2015 (gradskibiro.rs) – Direktor Istraživačke stanice Petnica Vigor Majić izjavio je da su u Srbiji nastavni programi zastareli, neuskladjeni i prepuni slabosti.

Majić je rekao da se se ti problemi preslikavaju u udžbenike, a oni u nastavni proces u školi.

“Tu se krije i najveći problem našeg obrazovanja, a to je, po meni, prekomerna centralizovanost i rigidnost sistema. Retko koji nastavnik se usudjuje da odstupi od matrice koju nudi udžbenik, ne shvatajući da na to ima prava”, rekao je Majić za portal Gradski biro (gradskibiro.rs).

Majić je ocenio da je “duboko usadjen strah da će takva odstupanja, improvizacije i sloboda proizvesti lošu reakciju direktora škola, inspekcija i samog Ministarstva”.

“Mi smo redak fenomen u svetu gde, na primer, dete uči strani jezik od prvog razreda osnovne škole, pa preko srednje škole do kraja studija i, nakon 16 godina učenja jednog istog stranog jezika, i dalje ne
ume da ga koristi i komunicira. To je vrhunska sramota”, naveo je on.

Direktor Petnice je ukazao da je slično i sa ključnim znanjima i razumevanjem suštinskih ideja u naukama, u razumevanju društvenog okruženja i procesa.

“Jako se plašim da u ovom trenutku kao i tokom par poslednjih decenija niti jedna politička grupa u Srbiji ne shvata iskreno koliko je obrazovanje ključni faktor razvoja”, rekao je Majić.