fbpixelnoscript

Devet srednjih škola uspešno završilo kampanju medijske pismenosti

BEOGRAD, 23. februara 2016. (Beta) – Učenicima i profesorima iz devet srednjih škola iz Srbije koji su učestvovali u pilot kampanji o medijskoj pismenosti uručena su danas u Beogradu priznanja za uspešno realizovane projekte u toj oblasti.

Kampanju „Ako imaš šta da kažeš – reci“ koja je počela u septembru 2015. godine finansirala je EU u partnerstvu sa Ministarstvom kulture i informisanja.

Učenici i članovi školskih sekcija su uz pomoć profesora u okviru projekta pravili školske sajtove, modernizovali školske časopise i producirali video filmove.

Šef Delegacije EU u Srbiji Majkl Devenport rekao je danas na svečanosti u Trećoj beogradskoj gimnaziji da je ubrzani razvoj nauke i tehnike, naročito u poslednjih deset godina ubrzao i medije, iz čega i proističe i obaveza svih da budu medijski pismeniji.

„Ovakva brzina i efikasnost tehnike koju koristimo promenila je i medije i medijske sadržaje, zato je i naša i naročito vaša obaveza da misleći na sebe i odluke koje donosimo, kao i stavove koje zauzimamo budemo medijski pismeni. Rekao bih medijski još pismeniji“, kazao je on.

Devenport je objasnio da je projekat počeo saradnjom sa tri škole – Trećom Beogradskom gimnazijom iz Beograda, Karlovačkom gimnazijom i Ekonomsko trgovinskom školom iz Paraćina.

„U kampanji koja je vodjena od septembra do decembra uključilo se preko 40 škola, a šest škola danas prisutnih ovde iz Čačka, Novog Sada, Nove Varoši, Smederevske Balanke, Bečaja i Beograda… izradile su najbolje projekte. Počeli smo sa debatama sa učenicima, a danas završavamo kampanju sa devet različtih proizvoda, rezultata vašeg rada“, naveo je Devenport.

Prema njegovim rečima, iako nije bilo predvidjna nagrada za učešće u ovom projektu, učenici će biti nagradjeni.

„Nagrade će ipak biti. Vi i vaši profesori idete na ekskurziju na Dan Evrope tokom koje će te obići Ljubljanu, Beč, Bratislavu i Budimpeštu“, kazao je Devenport najavljujući da će putovanje biti organizovano 9. maja.

Ministar kulture Ivan Tasovac kazao je da danas umesto da mediji i internet i nove tehnologije budu generatori znanja koje je dostupno svima, „često postaju poligon za govor mržnje ili širenje dezinformacija“.

„Povremeno imam osećaj da živimo u doba digitalne anarhije…Da bismo razumeli kontekst poruke i medijske sadržaje a odgovorno se odnosili prema sebi i drugima potrebno je da kontinurano radimo na širenju svojih medijskih znanja. To je i bio cilj ove pilot kampanje“, kazao je on.

On je dodao da je pojam medijske pismenosti sadržan u više zakona.

„Naša zajednička obaveza je da utičemo koliko god možemo na to da medijski sadržaji postanu pristojniji i pismeniji…Medijski obrazovana publika je jedan od najčvrščih uporišta svakog demokratskog društva“, naveo je Tasovac.

On je istakao da će medijski sadržaji postati zlatna tačka preseka izmedju informisanja i kulture, onoga trenutka kada se „striktno“ i bez izuzetka budu poštovali novinarski kodeksi i medijski zakoni.

„Odgovorna medijska scena mora postati konsenzus države, svih medijskih profesionalaca, regulatornih tela ali i korisnika medija“, naveo je Tasovac.